آیا به تشک تخت نوزاد نیاز دارید؟

والدین همیشه نگران سلامتی فرزندان کوچک خود هستند و سوالات زیادی در مورد موضوعات مختلف دارند. یکی از سوالات رایج والدین این است که آیا به تشک تخت خواب نیاز دارند یا خیر.

شما به تشک تخت نیاز دارید زیرا این تشک باعث می شود که کودک شما خوب بخوابد و به درستی رشد کند و همچنین فشار را به طور یکنواخت توزیع می کند و خطر آسیب دیدگی کودک را در حین رشد کاهش می دهد. در حالی که بسیاری از والدین ممکن است با نوزادان خود بخوابند یا از حوضچه استفاده کنند، اینها دقیقاً امن ترین گزینه های خواب برای نوزادان در هنگام رشد نیستند.

اول از همه، اطمینان از اینکه کودک شما روی یک تشک خوب می خوابد، حیاتی است تا مطمئن شوید که او به درستی رشد می کند. تشک های گهواره توزیع فشار خوبی را ارائه می دهند که با بزرگتر شدن، خطر آسیب دیدگی نوزاد را کاهش می دهد. نوزادان نیاز به تشک های سفت تختخوابی دارند که هنگام خواب از آنها حمایت کند تا ستون فقرات، استخوان ها و بدن سالمی داشته باشند.

ثانیاً، با داشتن یک تشک تخت خواب خوب و قابل تنفس، دیگر نگران گرم شدن بیش از حد کودک خود نخواهید بود. معمولاً نوزادان هنگام خواب عرق می کنند زیرا جریان هوا در زیر آنها وجود ندارد.

در این مقاله توضیح خواهیم داد که چرا تشک تخت خواب می تواند برای کودک شما مفید باشد، تشک های تخت خواب چه زمانی باید تعویض شوند و به دنبال چه نوع تشکی باشید. ما همچنین برخی از سوالات رایجی که والدین معمولاً در مورد این موضوع دارند را روشن خواهیم کرد.

تختخواب کودک: راهنمای انتخاب و خرید با معرفی برترین مدل‌ها - مینینیم

ممکن است فکر کنید که انتخاب تشک تخت نوزاد تا حدودی شبیه به انتخاب تشک بزرگسالان است، اما ملاحظات ایمنی خاصی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید و ویژگی های خاصی وجود دارد که ارزش جستجوی آنها را دارد. در حالی که گرفتن تشک گهواره مهم و مفید است، نباید اولین تشک را بخرید. قبل از خرید باید فاکتورهای زیادی را در نظر گرفت.

هنگام انتخاب تخت خواب باید به نکات زیر توجه کنید:

استحکام: تخت خواب باید بسیار سفت تر از تشک های بزرگسالان باشند تا از ایمنی نوزادان محافظت کنند و از استخوان های در حال رشد آنها در هنگام خواب حمایت کنند. اطمینان حاصل کنید که تشک و روتختی مخمل ترک برای استفاده نوزادان درجه بندی شده است.
سطح: تشک های تخت خواب باید دارای سطح وینیل باشند تا ضد آب و مقاوم در برابر قالب شوند. اگر سطح شما پارچه ای دارد، حتما از روکش ضد آب استفاده کنید.
تناسب: تشک باید به اندازه کافی در چارچوب قرار گیرد. یک “قانون دو انگشت” وجود دارد که نشان می دهد نباید بیش از دو انگشت بین تشک و تخت خواب قرار دهید. اگر تخت خواب کوچک یا تخت خواب را انتخاب می کنید، می توانید از همین قانون استفاده کنید.
مواد: برخی از والدین ترجیح می دهند از تشک های ساخته شده از مواد طبیعی و ارگانیک استفاده کنند تا از مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید تشک استاندارد اجتناب کنند. با این حال، هیچ اثر واقعی سلامتی هنوز ارزیابی نشده است.
تشک تخت یکی از مهم ترین چیزهایی است که برای کودک خود خریداری می کنید، زیرا بخش بزرگی از زندگی و رشد کودک شما در آنجا سپری می شود. از آنجایی که تشک تخت و ملحفه باب اسفنجی تخت خواب می تواند بر کیفیت خواب کودک تاثیر بگذارد، خرید تشک تخت تختخواب مناسب حیاتی است. مطمئن شوید که مقاله ما را در مورد اندازه تخت خواب و اندازه تشک تخت تختخوابی بررسی کرده اید.

انواع تخت نوزاد و ویژگی های متفاوت آنها

سرویس خواب دو نفره کرج

چرا نوزادان به تشک های سفت نیاز دارند؟
تشک تخت سفت از رشد اسکلتی حمایت می کند و از خفگی نوزاد در صورت چرخش به شکم جلوگیری می کند. تشک تخت سفت بهترین ایمنی و حمایت را برای کودک شما فراهم می کند.
یکی از مهم ترین عواملی که والدین در انتخاب تشک کودک خود باید در نظر بگیرند میزان سفتی آن است. در حالی که ممکن است فکر کنید که کودک باید یک سطح نرم داشته باشد، اما اگر تشک تخت نوزاد نرم، شل یا افتاده باشد، می تواند بسیار خطرناک باشد. وقتی نوبت به نوزادان می رسد، هرچه تشک تخت سفت تر باشد، بهتر است. اما چرا نوزادان به تشک های تخت سفت نیاز دارند؟

نوزادان به تشک‌های سفت نیاز دارند، زیرا این تشک‌ها و قیمت ملحفه ترک بیشتر از تشک‌های نرم حمایت می‌کنند. تشک های سفت نیز ایمن تر هستند زیرا کودک نمی تواند بین تشک و چارچوب تخت گهواره گیر کند.

قیمت و خرید تخت کودک دو منظوره آپادانا مدل گلوریا - هوم استایل

سرویس خواب دو نفره چوبی

پشتیبانی اسکلت
از نظر رشد، تشک‌های تخت سفت حمایتی را به نوزادان می‌دهند که استخوان‌ها و اسکلت‌های آن‌ها هنگام رشد و رشد نیاز دارند. استخوان‌های نوزادان بسیار نرم‌تر از استخوان‌های بالغ هستند، بنابراین اسکلت و ستون فقرات نوزاد و پارچه ملحفه نوزادی پسرانه نسبت به استخوان‌های بالغ نیاز به حمایت بیشتری دارد. تشک های تخت سفت این پشتیبانی را ارائه می دهند، در حالی که تشک های تخت تخت خواب نرم این پشتیبانی را ندارند.

ایمنی
تشک های سفت تخت نوزاد نیز برای ایمنی کودک ضروری هستند. بر اساس این مطالعه از مجله پزشکی نیوزلند، تشک های تخت نرم چندان ایمن نیستند، زیرا خطر SIDS (سندرم مرگ ناگهانی نوزاد) را در مقایسه با تشک های تخت خواب متوسط ​​یا سفت افزایش می دهند.