استفاده از جلبک دریایی در ایران برای بهبود عملکرد سیستم خنک‌کننده رادیاتور خودرو

جلبک‌های بزرگ و ماکروجلبک‌ها نیز منبع غذایی مهمی برای موجودات اعماق دریا هستند، زیرا جلبک‌های درشت برگ‌های قدیمی را می‌ریزند.

جلبک دریایی در ایران واقعا سریع رشد می کند بسیار سریعتر از درختان بنابراین می تواند دی اکسید کربن را با سرعتی خارق العاده جذب کند.

بیش از 12000 گونه جلبک دریایی وجود دارد که همگی با اندازه ها و رنگ های مختلف هستند. جلبک دریایی نام یک گیاه واحد نیست نام رایج هزاران گیاه دریایی و جلبک است. سه دسته اصلی جلبک دریایی وجود دارد: قرمز، سبز و قهوه ای.

این برگهای ماکرو جلبکی معمولاً توسط بنتوسها در ناحیه جزر و مدی نزدیک به ساحل مورد استفاده قرار می گیرند. از طرف دیگر، پنوماتوسیست‌ها (حباب‌های پر از گاز) می‌توانند تالوس ماکرو جلبک‌ها را روی آب نگه دارند.

نشان داده شده است که ارگانیسم‌های اعماق دریا نیز در ارتفاع 100 متری تمایل دارند از این بقایای ماکرو جلبک‌ها استفاده کنند.

از آنجایی که ماکروجلبک ها دی اکسید کربن را جذب می کنند و در فتوسنتز اکسیژن آزاد می کنند، شاخه های ماکروجلبک نیز می توانند به ترسیب کربن در اقیانوس کمک کنند.

زمانی که شاخه های ماکروجلبک از ساحل به داخل حوضه های عمیق اقیانوس می روند و به کف دریا فرو می روند بدون اینکه توسط ارگانیسم ها معدنی مجدد شوند. اهمیت این فرآیند برای ذخیره‌سازی کربن آبی در حال حاضر در میان دانشمندان مورد بحث قرار گرفته است.

جلبک

بیشتر اکسیژن جهان از جلبک های دریایی تامین می شود! محققان می گویند که تقریباً 70 درصد از اکسیژن جهان توسط گونه های دریایی از جمله فیتوپلانکتون، کلپ و پلانکتون جلبکی تولید می شود.

در مقایسه، جنگل های بارانی 28 درصد از تولید اکسیژن را تشکیل می دهند، در حالی که 2 درصد از منابع دیگر تامین می شود. دیوانه، درست است؟ این یکی از دلایل متعددی است که باید از اقیانوس‌هایمان به خوبی مراقبت کنیم و آنها را تمیز و سالم نگه داریم.

جلبک دریایی آلودگی را کاهش می دهد! آنها سموم اضافی مانند مواد شیمیایی آلی و فلزات سنگین را از آب جذب می کنند. آنها همچنین دی اکسید کربن را جذب کرده و در فرآیندی به نام ترسیب کربن به زیست توده جلبک دریایی تبدیل می کنند.

درست مانند گیاهان، هر سه نوع جلبک دریایی دارای کلروفیل هستند. کلروفیل یک ترکیب طبیعی موجود در گیاهان سبز است که مسئول رنگ سبز آنهاست. جلبک های دریایی قهوه ای و قرمز رنگدانه های دیگری دارند که بر رنگ سبز کلروفیل غلبه می کند.

جلبک های دریایی سبز، قرمز و قهوه ای فقط در آب های شور زندگی می کنند. جلبک های دریایی سبز را می توان در آب های کم عمق در آب و هوای گرم و گرمسیری یافت.

جلبک های دریایی قهوه ای بسیار بزرگتر از جلبک های دریایی سبز هستند و در اعماق بیشتری زندگی می کنند. جلبک های دریایی قرمز می توانند در آب های سرد کم عمق یا عمیق رشد کنند.