استفاده از پنل ال ای دی ضد اب موجب تغییر رنگ موی کودکی در تهران شد

انواع مختلفی از پنل ال ای دی ضد اب وجود دارد. برای مبتدیان، ممکن است مشخص نباشد که کدام یک را انتخاب کنند. پنج درجه ضد آب وجود دارد: IP20، IP52، IP65، IP67 و IP68.

در برخی محیط‌های خاص استفاده، مانند انواع قایق‌ها، تزئینات اطراف کایاک، تریلرها، عرشه‌ها هنگام استفاده از نوارهای LED روشن یا اطراف استخرهای ماهی، در حمام، تزئینات زیر آب در آکواریوم، کف استخرها یا اطراف استخرها. روی نوارهای LED در این مکان ها تماس طولانی با آب دارند.

اگر سطح ضد آب چراغ های نواری کافی نباشد، به ناچار استفاده عادی از چراغ های نواری LED را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین، جلوه ضد آب به موضوعی تبدیل شده است که ما در هنگام انتخاب نوارهای LED بیشتر نگران آن هستیم.

فرآیند ضد آب: یک لایه سیلیکون به مهره نوار LED اضافه کنید، اما یک PCB خالی در طرف دیگر وجود خواهد داشت. نوارهای LED IP52 ممکن است ضد گرد و غبار باشند، اما مقاومت در برابر آب چیزهای زیادی را باقی می گذارد.

پنل

مشخصات فنی: مناسب برای مناطق خشک یا مرطوب مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه، حمام. برای استفاده در مناطقی که ممکن است آب پاشیده شود توصیه نمی شود.

مناسب برای سطوح مرطوب یا پاشیده مانند آشپزخانه، حمام، قرنیز. از آنجایی که کیس توخالی است، استفاده از آن در فضای باز توصیه نمی شود.

تغییر رنگ: در اصل تغییر رنگ وجود ندارد. از دست دادن روشنایی: 5٪ از دست دادن شار نوری.  در مقایسه با نوار LED ضد آب IP20، عرض و ارتفاع نوار LED لوله سیلیکونی IP65 حدود 2 میلی متر افزایش یافته است. هنگام انتخاب پروفیل های آلومینیومی LED، این اندازه افزایش یافته باید در نظر گرفته شود.

نوار LED را با یک لوله سیلیکونی توخالی بپیچید. سپس لوله سیلیکونی توخالی با سیلیکون پر می شود تا اثر آب بندی ایجاد شود. راه دیگری برای تولید نوارهای LED با درجه حفاظت IP67 وجود دارد اکستروژن با ادغام سیلیکون.

مشخصات فنی: مناسب برای استفاده در فضای باز. با این حال، به دلیل فضای خالی مولکولی بزرگ سیلیکون، آب پس از مدت طولانی به راحتی خارج می شود.

درست مانند سیلیکون در برابر خوردگی کلر مقاوم نیست و به راحتی آسیب می بیند. بنابراین استفاده از آن در زیر آب توصیه نمی شود.

تغییر رنگ: مشابه نوارهای LED با پوشش سیلیکونی IP52، محفظه سیلیکونی کامل IP67 دارای تغییر رنگ است و درجه تغییر رنگ بزرگتر است.

به عنوان مثال، هنگام استفاده از مهره های LED 2700K تبدیل شده به نوار LED IP52، دمای رنگ می تواند 3000K باشد، اما هنگام استفاده از نوار LED IP67، دمای رنگ می تواند 3500K باشد.