تاثیر کووید 19 بر عرضه لیمو در بازارهای جهانی

به دلیل افزایش تقاضا، دنیا برای تامین منابع لیموی تازه جست‌وجو می‌شود. این البته به دلیل همه گیری کووید-19 است.

آب لیمو، مانند همه آب مرکبات و برخی دیگر، به دلیل محتوای ویتامین C موجود در آن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و بنابراین ممکن است نوعی محافظت در برابر ویروس کرونا ایجاد کند.

صنعت لیمو در اسپانیا و لیمو شیرین قبل از خواب به دلیل یک محصول عظیم که قیمت ها را کاهش داد، با فاجعه مواجه بود.آرژانتین سالانه حدود 1.6 میلیون تن لیموترش تازه تولید می کند که حدود 300000 تن آن صادر می شود که بیش از 800 میلیون دلار از این بخش درآمد کشور را به همراه دارد.

با این حال لباس بیمارستانی ، آرژانتین در لیموی فرآوری شده (عمدتاً آب و اسانس)، که در 14 کارخانه فرآوری لیمو و صنایع صادرکننده واقع در توکومان، سالتا و جوجوی ساخته شده است، فعالیت دارد.

به طرز متناقضی، آب لیمو بسیار ارزان است. تولید عظیم آرژانتین در فصل گذشته باعث شده این کشور ذخایر بزرگی داشته باشد و این باعث کاهش قیمت ها شده است.

برداشت فصل لیف بچه گانه جدید آرژانتین نزدیک است، اما این کشور واقعاً به پاکسازی موجودی نیاز دارد و این کار را انجام می دهد. صادرات آب میوه این کشور با 61600 تن دومین صادرات در تاریخ بود. در سال جاری تاکنون، صادرات تنها اندکی کمتر از دوره ژانویه تا ژوئن بوده است.

اسپانیا نگران است ماشین سنگین دست دوم اقساطی ۱۴۰۰ زیرا کنسانتره آب لیمو آرژانتینی اکنون به اندازه کافی ارزان است تا در اروپا با تولید اسپانیا رقابت کند. آب لیمو آن مشمول مالیات 14.4 درصدی به اتحادیه اروپا است که به عنوان یک محدودیت عمل می کند.

حتی با اضافه شدن عوارض و هزینه های بندری، آب لیموی آرژانتینی در حال حاضر حدود 2000 دلار در هر تن وظیفه پرداخت شده در اسکله روتردام قیمت دارد.

باید کاری کرد تا موجودی آب میوه کشور پایین بیاید و قیمت ها افزایش یابد. تنها چند سال پیش، کنسانتره 400gpl آرژانتین بیش از 3000 دلار در تن فوب بود.

  • منابع:
    1. The problem with lemons and lemon juice
  • تبلیغات: 
    1. کاپشن چرم طبیعی دوام و مقاومت بیشتری دارد
    2. اشکال و طعم های مختلف کیک از گذشته تا امروز
    3. دانه های پاستانی که می توانند به آرد تبدیل شوند
    4. علت ممنوعیت خوردن گوجه فرنگی نوزادان مشخص شد