تخت نوزاد چیست؟

تخت نوزاد محصول کوچکی مخصوصاً برای نوزادان و کودکان بسیار خردسال است. تخت نوزادان یک پیشرفت تاریخی جدید است که در نظر گرفته شده است تا کودکی را در خود جای دهد که بتواند بایستد. طراحی قفس مانند تخت های نوزاد، کودک را به تخت محدود می کند. بین یک تا دو سالگی، کودکان می‌توانند از تخت بالا بروند و به تخت کودک منتقل می‌شوند تا هنگام فرار از تخت، از افتادن آسیب‌رسان جلوگیری کنند.

تخت‌های نوزاد و سرویس خواب دو نفره چوبی می‌توانند ثابت یا قابل حمل باشند (روتختی، روتختی یا تخت نوزاد تاشو). در شکل قابل حمل خود، تخت‌ها معمولاً دارای افت نیستند و بر عوامل قابل حمل تأکید می‌شود. پورتکوت ها اغلب از پلاستیک ساخته می شوند، اغلب کوچکتر هستند و در یک بسته فشرده جمع می شوند. به‌جای میله‌ها، طرف‌های توری قابل تنفس با دیافراگم بسیار کوچک برای هر انگشتی خواهند داشت (طبق استانداردها کمتر از 5 میلی‌متر).

تخت‌خواب‌های قابل تبدیل یا تخت‌خواب‌های قابل تبدیل که می‌توانند با بزرگ‌تر شدن کودک به تخت‌خوابی با اندازه استاندارد تبدیل شوند، به دلیل عمر مفید بیشتر برای مبلمان، محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند. با برداشتن هر دو طرف آن به یک تخت کودک نوپا با تخته های سر و پاهای غیرمعمول بلند تبدیل می شود یا فقط یک طرف آن را به تخت خواب و پارچه ملحفه نوزادی پسرانه تبدیل می کند.

گهواره بچه
تخت کوچک یک اصطلاح چتری است که همه تخت‌های کوچک‌تر از اندازه استاندارد را پوشش می‌دهد. یعنی تخت های مسافرتی و بسیاری از حیاط های بازی را می توان تخت های کوچک نیز نامید. گفته می شود، مردم اغلب از این اصطلاح برای تخت های کوچک نوزاد با طرف های سخت استفاده می کنند.

تخت خواب کودک مهماندار مدل لیزا - فروشگاه سرویس خواب نوزاد و نوجوان سیمرغ

سرویس خواب دو نفره کرج

تخت‌های بزرگ‌تر برای نوزادان، عموماً برای استفاده در بیمارستان یا برای کسانی که نیازهای ویژه دارند، تولید می‌شوند. آنها ممکن است شامل یک قسمت بالایی باشند که معمولاً از پلاستیک یا فلز ساخته شده است تا از بالا رفتن کودک جلوگیری کند.

گهواره تخت نوزادی است که تکان می خورد اما متحرک نیست. از یک حوض معمولی که یک ظرف سبد مانند روی پایه های ایستاده با چرخ است متمایز است.

با کاهش قیمت فناوری و افزایش اندازه خانه ها، به طور فزاینده ای رایج شده است که یک مانیتور کودک در نزدیکی خود داشته باشیم تا وقتی کودک از خواب بیدار می شود به مراقب هشدار دهد. تشک های تنفسی در حال حاضر برای ایجاد خواب ایمن تر برای نوزاد توصیه می شود. در صورتی که نوزاد روی شکم خود غلت بزند، در مقایسه با تشک های سطح بسته، توانایی بسیار بهتری برای تنفس با تشک و دارد.