خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی زردچوبه

عملکرد فعال زردچوبه و پودر پاپریکا مراکشی به دلیل کورکومین است. خواص مهم شامل فعالیت های آنتی اکسیدانی است و در شرایط خاصی مانند التهاب، آبسه و تومور کمک می کند.
خاصیت آن حاوی فعالیت های ضد قارچی، ضد میکروبی کلیه و محافظت از کبد است.
از این رو، کاربردهای احتمالی آن در برابر انواع سرطان، دیابت، آلرژی، آرتریت، بیماری آلزایمر و سایر بیماری های مزمن و سخت قابل درمان است.
در حال حاضر از آن در بیماری های معده یا روده به ویژه برای بیماری های کبدی و بریدگی صفرا و اختلالات کبدی، زخم های ناشی از دیابت، درد مفاصل، التهاب، سینوزیت، بی اشتهایی، تب و سرماخوردگی استفاده می شود.
کورکومین، پروتئین زردچوبه و فلفل پاپریکا قرمز یک فعالیت آنتی اکسیدانی قابل توجه، هم در شرایط آزمایشگاهی و هم در داخل بدن است.
زردچوبه برای چندین خواص مفید برای سلامتی از جمله اثرات ضد دیابت، آنتی اکسیدان، ضد التهاب، ضد سرطان، ضد ویروسی، کاهش چربی خون و ضد عفونی مورد توجه قرار گرفته است.
کورکومین  موجود در پودر پاپریکا یک پاک کننده قوی از گونه های فعال اکسیژن و نیتروژن مانند رادیکال های هیدروکسیل و رادیکال های دی اکسید نیتروژن است.
چندین عملکرد را به عنوان یک عامل آنتی اکسیدان، ضد دیابت، ضد التهاب و ضد سرطان انجام می دهد.
خوب است بدانید که کورکومین  موجود در پابریکا دودی در درمان بیماری های بی وقفه مانند درد مفاصل روماتوئید، ناراحتی درونی آتشین، آلزایمر و بدخیمی های معمولی مانند روده بزرگ، معده، ریه، سینه و بیماری های پوستی موثر است.
  • منابع:
    1. RETRACTED ARTICLE: Seven spices of India—from kitchen to clinic
  • تبلیغات: 
    1. زندگی کوتاه تر از آن است که ثروتمند نباشید
    2. ساخت درخت مصنوعی با استفاه از سیم در چین!!!
    3. راز پولدار شدن را در ذهن خود جستجو نمایید
    4. چه کسانی توانستند شیرینی را برای اولین بار تهیه نمایند؟