خودروها را با روغن موتور ایرانول ریسینگ 16000 به پرواز درآورید

اندازه گیری خواص رئولوژیکی روغن ها یک کار چالش برانگیز است. توانایی اندازه‌گیری ویسکوزیته در محدوده‌ای از نرخ‌های جریان، و در نتیجه نرخ‌های برش، قابلیت‌های رئومتریک را از پیش فرض می‌کند.
ویسکومترهای مخروطی، صفحه ای و سیلندر کواکسیال توانایی بیشتری برای اندازه گیری در نرخ برش بالاتر دارند. در این کار از ویسکومتر لوله مویرگی استفاده شد.
روغن کهنه شده ابتدا در شرایط واقعی کار کرده و سپس ویسکوزیته آن با استفاده از این نوع ویسکومتر اندازه گیری شد. روغن ایرانول ریسینگ مصنوعی SAE 10W40 در اینجا الویت را دارد که یکی از پرکاربردترین روان کننده ها در صنعت خودروسازی است.
 روغن مصنوعی پایه موتور مورد بررسی که توسط Zavos و همکاران گزارش شده است.هنگامی که مجموعه ای از اندازه گیری ها برای سرعت جریان دریافت شد، مقادیر با فشارهای مربوطه ترسیم شدند.
عدم قطعیت های زیادی در رابطه با دستگاه های اندازه گیری ویسکوزیته، برخورد با فرآیندها، عبارات ریاضی، اندازه گیری ها و غیره وجود دارد. در این کار، ویسکومتر لوله مویرگی توصیف شده برای اندازه گیری ویسکوزیته استفاده شد.
برای مسابفات رالی بهترین اکتان بنزین برای خودروهایی که در مسابقات شرکت می کنند باید استفاده شود تا موجب بهبود عملکرد موتور شود.
ضریب ویسکوزیته فشار، به طور کلی، به روان کننده در دسترس و به فشار، دما و نرخ برش در نواحی تماس بستگی دارد. این یک عامل بسیار مهم است، به ویژه برای کنتاکت های الاستو-هیدرودینامیکی روغن کاری شده با بارهای سنگین، که نیاز به دانستن مقدار ضریب فشار- ویسکوزیته دارد.
همچنین ویسکوزیته روغن موتور ایرانول ۱۶۰۰۰ در اثر دما و فشار بررسی شده است. محققان مختلف همچنین گزارش می دهند که معادلات آنها برای نوع خاصی از سیالات دقیق است.
اما برای انواع دیگر چندان دقیق نیست یا غیرقابل استفاده است، که وابستگی ضریب ویسکوزیته فشار به ویسکوزیته را برجسته می کند.
علاوه بر حائز اهمیت بودن خواص روان کننده اسمی باید دانست که صافی بنزین کوییک کجاست زیرا در صورت بروز مشکل در موتور این گزینه هم باید مورد بررسی قرار گیرد.
راه حل نهایی زمانی به دست آمد که هر دو معیار فشار و تعادل حلقه به طور همزمان به دست آمد، و پس از آنالیز به محل جدید زاویه میل لنگ منتقل شد.
  • منابع:
    1. Lubrication Performance of Engine Commercial Oils with Different Performance Levels
  • تبلیغات: 
    1. هدیه روز مادر عروس به مادر شوهرش پارچه جیر بود
    2. زنده ماندن چوپان با پوشیدن کاپشنی از جنس پارچه داکرون
    3. کشف اجساد در زیر خاک با در دست داشتن پارچه جیر
    4. کیف چرم متناسب با مدل دلخواه شما