رایج ترین سنگ های مرمریت تجاری موجود در بازار

انواع سنگ مرمر:

رایج ترین انواع مرمرهای تجاری پنتلیک ، پریان و کارارا هستند و رایج ترین شکل، رقم پنتلیک با رنگ طلایی دانه نزدیک بود.

پارتنون آتن که به عنوان مرمرهای الژین نیز شناخته می شود با سنگ پنتلیک حک شده است.

یکی دیگر از انواع رایج سنگ مرمریت طلایی پریان است که یک سنگ سفید شفاف با دانه ای درشت تر که از جزایر ناکسوس و پاروس در دریای اژه به دست می آید. مقبره محترم در هالیکارناسوس با استفاده از این نوع ساخته شده است.

نوع سوم، مرمر سفید خالص Carrara که در Carrara و Pietra Santa در توسکانی یافت شد، برای شاهکار مورد استفاده قرار گرفت.

در حالی که بیشتر سنگ مرمریت شفاف سفید خالص هستند، بیشتر مجسمه‌سازان از انتخاب این ظاهر اجتناب کردند زیرا دیدن انحنای ملایم بدن یا پرده‌های یک زن را غیرممکن می‌کرد.

از این رو، بیشتر مجسمه‌های یونانی سفید رنگ بودند. البته سنگ مرمر طبیعی به دلیل ترکیب و بافتشان از نظر شکل و اندازه متفاوت هستند.

یک واقعیت جالب این است که از هنر یونانی کلاسیک اولیه به بعد، هیچ مجسمه سنگ مرمریت دهبید سفید قبل از نقاشی و تزئین کامل نبود.

یک قاعده کلی این بود که مجسمه‌ها یا نقش برجسته‌هایی که در ارتفاعات قرار دارند، جایی که جزئیات کمتر برای بینندگان قابل مشاهده است، با رنگدانه‌های رنگی غیر طبیعی تزئین شده‌اند.

در حالی که مجسمه‌هایی که نزدیک‌تر به چشم ناظر قرار می‌گرفتند، با رنگ‌های واقعی‌تر نقاشی می‌شدند. سنگ مرمر به طور نامحدود ماده ای است که در مجسمه سازی مورد استفاده قرار می گیرد. شفافیت و پرداخت آن را به یک انتخاب محبوب در بین مجسمه سازان تبدیل کرده است.

  • منابع:
    1. CHARACTERISTICS OF MARBLE SCULPTURES
  • تبلیغات: 
    1. سنگ فیروزه چه تاثیری بر روی چشمان این فرد داشت؟
    2. با خار کاکتوس سوزن خیاطی بسازید
    3. راز موفقیت برد پیت و راز های مخوف آن در پشت پرده سینما
    4. برطرف کردن لک مبل ها با استفاده از پودر لباسشویی