زغال بلوط کبابی را بخرید تا در جشنواره برنده یک دستگاه خودروی ژاپنی شوید

زغال بلوط کبابی چوب بلوط تبدیل شده حرارتی است، نتیجه نهایی بستگی به رعایت شرایط پردازش خاص دارد. برای جلوگیری از سوختن باید حداقل دسترسی هوا را فراهم کرد. در تولید صنعتی از تجهیزات خاصی برای این کار استفاده می شود. اما خرید زغال سنگ در فروشگاه خسته کننده است.

جالب است که سعی کنید به تنهایی زغال چوب بسازید، روند را احساس کنید، پیچیدگی های تولید را یاد بگیرید. یافتن چگونگی ساخت زغال چوب با تجربه «خانگی» و انجام بهتر آن، اولویت اصلی است. زغال سنگ ساخته شده با دست همیشه از بالاترین کیفیت برخوردار است.

سریع، ارزان و بدون دردسر. این سوال که چگونه زغال چوب در آتش درست کنیم حتی برای یک دانش آموز پیش نمی آید. اما همه این ایده را قبول نمی کنند که بدون صرف هیچ تلاشی می توان به یک محصول نهایی دست یافت.

زغال

درست کردن آن حدود دو تا سه ساعت طول می کشد:

  • چوب را آماده کنید؛
  • با رعایت نکات ایمنی دور از ساختمان ها و درختان آتش بزنید.
  • از وسایل خاصی برای احتراق استفاده نکنید.
  • به چوب زمان بدهید تا بسوزد.
  • لکه های سوخته به زغال سنگ را با پوکر یا انبر از روی آتش بردارید، در یک سطل آهنی قرار دهید و با درب بپوشانید.
  • پس از خنک شدن، زغال را در کیسه ای بریزید.

پختن زغال سنگ در گودال: روشی پرهزینه نیست، اما مستلزم استفاده از قدرت بدنی و زمان برای آماده سازی گودال است. چاله را نباید در زمین های پست حفر کرد، پر از آب می شود. فرآیند پخت 3-4 ساعت طول می کشد.

آنچه مورد نیاز خواهد بود: حفره ای با دیواره های عمودی حفر کنید (برای بدست آوردن 2 کیسه مواد تکمیل شده، به سوراخی به عمق 0.5 متر و قطر 0.8 متر نیاز دارید).

کف و دیواره های گودال را به خوبی بچسبانید تا زغال سنگ با زمین تداخل نداشته باشد. سوراخ را با چوب به یک سوم حجم پر کنید.
بدون استفاده از وسایل کمک اشتعال، آتش را روشن کنید.

چوب را اضافه کنید تا زمانی که سوراخ کاملاً پر شود. هنگامی که درخت می سوزد، گودال را با یک ورقه آهن می پوشانند و برای اینکه دسترسی به اکسیژن را به حداکثر برسانید، چمن مرطوب را در بالا پرتاب کنید و آن را با خاک بمالید.

زغال سنگ حدود دو روز سرد می شود و پس از آن الک شده و در کیسه ها بسته بندی می شود. گاهی اوقات، گودال را با یک ورقه آهن نمی‌پوشانند، بلکه با لایه‌ای از شاخ و برگ تازه یا علف پوشانده می‌شود که با خاک پوشانده می‌شود. هر دو گزینه را امتحان کنید و تصمیم بگیرید که کدام راحت تر است.