ساخت میز و صندلی برای کافی شاپ در مریخ برای استراحت فضانوردان

در آغاز قرن بیستم بود که میز و صندلی برای کافی شاپ که ما می دانیم متولد شد. درست مانند میز و صندلی بیسترو، این تکنیک خم کردن چوب برای خم شدن و ایجاد موج‌هایی است که باعث ایجاد این طراحی غیر معمولی می‌شود که مشخصه مبلمان اسکاندیناوی است.

به لطف این روند انقلابی برای زمان، تولیدکنندگان و طراحان با بازی با اشکال جدید و باز گذاشتن فضایی برای تخیل خود آزادی کسب خواهند کرد.

سپس میز و صندلی های کافی شاپ به راحتی خطوط خالص و مطبوع را اتخاذ می‌کنند و در عین حال استحکام چوب را حفظ می‌کنند.

از Alvar Aalto گرفته تا Hans Wegner و Arne Jacobsen، طراحان زیادی در موفقیت میز و صندلی کافی شاپ در فضای داخلی ما نقش داشته اند.صندلی لاله یک مدل نمادین از دکوراسیون طراحی است.

میز

اولین بار توسط طراح فنلاندی Eero Saarinen در دهه 1950 تصور شد، این میز و صندلی نمادین از آن زمان بر بسیاری از طراحان تأثیر گذاشته و به سبکی واقعی به خودی خود زندگی بخشیده است.

برای زمان خود انقلابی بود، در ابتدا با موادی ساخته شد که در ترکیب مبلمان آن زمان چندان وجود نداشت، مانند آلومینیوم و فایبرگلاس.

همچنین طراحی نوآورانه آن است که خودنمایی می کند. مینیمالیستی، تنها یک پایه میله ای شکل باریک دارد و چرخان است تا حداکثر آزادی حرکت را ارائه دهد.

این سبک از آن زمان به یک مرجع تبدیل شده است و مدل های بسیاری هنوز در حال ظهور هستند!چه کسی هرگز روی صندلی مدرسه اسطوره ای ننشسته است؟

با ساختار فولادی لوله ای و صندلی روکش چوبی خود، نوستالژی را می طلبد! گاهی اوقات توسط برخی، صندلی Mullca نامیده می شود، با اشاره به نام تجاری اصلی خود که متخصص در مبلمان مدرسه است، به جلوی صحنه باز می گردد.

این روبرت مولر و گاستون کاوایون بودند که این برند فرانسوی را برای اولین بار در سال 1947 تأسیس کردند. این برند که همراه وفادار بسیاری از دانش آموزان مدرسه است، الهام بخش بسیاری از طراحان بوده است که از تجدید نظر در آن برای ادغام آن در دکوراسیون مدرن تردیدی ندارند.

این صندلی یک انقلاب واقعی طراحی برای آن زمان بود، این صندلی در سری های کوچک از دهه 1970 به بازار عرضه شد و امروزه نیز توسط بسیاری از طراحان باز تفسیر می شود.

برخی از آنها ترجیح داده اند چوب را به نفع مواد دیگری مانند پلی پروپیلن رها کنند یا با رنگ های مدرن بازی کنند تا این صندلی نمادین طراحی مینیمالیستی را بیشتر بزرگ کنند!