کشف محموله غوره پاک شده که توسط نیروی انتظامی توقیف و ضبط شد

عصاره های آبی غوره پاک شده نسبت به آکاربوز اثر مهاری قوی تری بر فعالیت آلفا آمیلاز و α-گلوکوزیداز دارند. انسولین توسط سلول‌های β پانکراس ترشح می‌شود و تنها هورمونی است که توانایی کاهش قند خون در بدن دارد که با تسریع مصرف گلوکز و مهار تولید گلوکز اعمال می‌کند.

کیفیت پایین و اختلال عملکرد لوزالمعده و جزایر لانگرهانس می تواند باعث ترشح ناکافی انسولین شود و باعث ایجاد دیابت شود. نشان داد که عصاره هسته غوره از تغییرات هیستوپاتولوژیک پانکراس جلوگیری می کند و عملکرد و ساختار پانکراس و جزایر لانگرهانس را در موش صحرایی مبتلا به دیابت ناشی از استرپتوزوتوسین بهبود می بخشد

شواهد رو به رشد فعالیت ضد چاقی عصاره غوره را نشان داده اند و مکانیسم های مربوطه نیز مورد مطالعه قرار گرفته است. گزارش شده است که عصاره غوره از چاقی در موش های دارای رژیم غذایی پرچرب و فروکتوز بالا با بازگرداندن دیس بیوز میکروبیوتای روده جلوگیری می کند.

غوره

این اسید صفراوی سرم را تنظیم می کند و گیرنده اسید صفراوی جفت شده با پروتئین G 1 را در بافت چربی قهوه ای تقویت می کند، که گرمازایی بافت چربی قهوه ای را فعال می کند و مصرف انرژی را افزایش می دهد.

مطالعه دیگری نشان داد که آرد هسته غوره افزایش وزن بدن را بهبود می بخشد و پروفایل های کبدی و چربی سرم را در موش های چاق ناشی از رژیم غذایی پرچرب با ترویج گرمازایی بافت چربی قهوه ای و افزایش مصرف انرژی بهبود می بخشد.

علاوه بر این، عصاره پروآنتوسیانیدین هسته غوره به طور قابل توجهی وزن بدن، وزن کبد و وزن چربی بافت چربی سفید اپیدیدیم، بافت چربی سفید خلفی صفاقی و بافت چربی سفید مغبنی را در موش‌های C57BL/6 J با رژیم غذایی پرچرب با تحریک عملکرد ترموژنیک کاهش داد.

بافت چربی، باعث قهوه ای شدن بافت چربی سفید و تنظیم میکروبیوتای روده می شود. سیرا کروز و همکاران از رژیم غذایی کافه تریا برای القای چاقی استفاده کرد و اثر ضد چاقی عصاره پروآنتوسیانیدین هسته غوره را بر روی موش های صحرایی مسن در دو مقطع زمانی ارزیابی کرد.

نتایج نشان داد که درمان همزمان با عصاره و رژیم غذایی کافه تریا به طور موثر وزن بدن، چاقی کل و استئاتوز کبد را کاهش می‌دهد، درحالی که درمان پیشگیرانه فقط چاقی مزانتریک را کاهش می‌دهد.

شواهد انسانی برای تأیید اثر ضد چاقی غوره مهم است. یک RCT دوسوکور 40 فرد چاق یا دارای اضافه وزن را به دریافت عصاره هسته غوره  یا دارونما تحت یک رژیم غذایی با کالری محدود به مدت 12 هفته اختصاص داد و نتایج نشان داد که گروه عصاره هسته غوره به طور قابل توجهی وزن بدن کمتری داشتند.

شاخص توده بدنی، دور کمر و نسبت دور کمر به باسن در مقایسه با گروه دارونما در پایان دوره مطالعه. با این حال، شواهد انسانی محدود است و مطالعات بالینی بیشتری برای تایید بیشتر اثر ضد چاقی عصاره غوره در آینده مورد نیاز است.

به طور کلی، عصاره غوره و ترکیبات زیست فعال آن پتانسیل ضد چاقی عالی را نشان می دهند و مکانیسم های زیربنایی با تنظیم میکروبیوتای روده، ترموژنز بافت چربی و قهوه ای شدن بافت چربی سفید مرتبط است.