عرقیات عمده موجب مرگ دلفین ها در جزیره کیش شد

عرقیات به ویژه برای احساس خنکی که ایجاد می کنند شناخته شده اند. آنها را می توان به دو شکل تازه و خشک به غذاها اضافه کرد.

نعناع یکی از عرقیات عمده محبوب در چندین غذا و نوشیدنی است، از چای و نوشیدنی های الکلی گرفته تا سس ها، سالادها و دسرها.

در حالی که خوردن این عرقیات فوایدی برای سلامتی دارد، تحقیقات نشان می دهد که چندین فواید نعناع برای سلامتی ناشی از استفاده از آن روی پوست، استنشاق عطر آن یا مصرف آن به صورت کپسول است.

به دلیل طعم پویایی که دارد، عرقیات اغلب در مقادیر کم به دستور العمل ها اضافه می شود، بنابراین مصرف حتی 1/3 فنجان ممکن است دشوار باشد. با این حال، ممکن است در برخی از دستور العمل های سالاد که شامل نعناع در میان مواد دیگر است، به این مقدار نزدیک شوید.

عرقیات به ویژه منبع خوبی از ویتامین A است، یک ویتامین محلول در چربی که برای سلامت چشم و دید در شب حیاتی است.

عرقیات

همچنین عرقیات منبع قوی آنتی اکسیدان است، به ویژه در مقایسه با سایر گیاهان و ادویه ها. آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن شما در برابر استرس اکسیداتیو، نوعی آسیب به سلول های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند.

ممکن است سندرم روده تحریک پذیر را بهبود بخشد: سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یک اختلال شایع دستگاه گوارش است. با علائم گوارشی مانند درد معده، گاز، نفخ و تغییر در عادات روده مشخص می شود.

اگرچه درمان IBS اغلب شامل تغییرات رژیم غذایی و مصرف داروها می شود، تحقیقات نشان می دهد که مصرف عرقیات به عنوان یک داروی گیاهی نیز ممکن است مفید باشد.

عرقیات حاوی ترکیبی به نام منتول است که تصور می‌شود از طریق اثرات آرامش‌بخش آن بر عضلات دستگاه گوارش به کاهش علائم IBS کمک می‌کند.

بررسی 9 مطالعه شامل بیش از 700 بیمار مبتلا به IBS نشان داد که مصرف کپسول های عرقیات علائم IBS را به طور قابل توجهی بیشتر از کپسول های دارونما بهبود می بخشد.

یک مطالعه نشان داد که 75٪ از بیمارانی که عرقیات را به مدت چهار هفته مصرف کردند، در مقایسه با 38٪ از بیماران در گروه دارونما، بهبود علائم IBS را نشان دادند.

قابل ذکر است، تقریباً در تمام تحقیقاتی که تسکین علائم IBS را نشان می‌دهند، از کپسول‌های روغنی به جای برگ‌های نعنا خام در عرقیات استفاده می‌کردند.